Facebook-politik for Skibet Skole

Målet med Facebook-siden er at vise en alsidig hverdag og være et udstillingsvindue for, hvad vi kan tilbyde elever på skolen.
Det er vigtigt at understrege, at vi ikke sagsbehandler på vores Facebook-side. Den slags henvendelser skal ske direkte til skolen eller på mail til skibetskole@vejle.dk eller telefon 76 81 43 60.

For skolen

• Til offentlige arrangementer på skolen kan der blive taget billeder, som bruges på Facebook-siden.

• Der vil ikke være billeder af enkelte børn, og billeder skal tages uden ansigter eller hvor der er flere børn samlet i en gruppe.

• Aktuelle debatter i samfundet må gerne deles men skal altid følges med en kommentar –fx et spørgsmål eller et udsagn om, hvad skolens holdning/politik er.

• Ansatte sender interessant materiale til administrationen, som sørger for at det lægges på. Inden det lægges på kigges alt indholdet igennem af yderligere én person fra administrationen, så der altid har været to sæt øjne på.

For folk, der kommenterer på siden

• Kom gerne med ris, ros og forslag, men på en konstruktiv vis

• Hold altid en god tone – skriv ikke blot for at provokere andre

• Like og del gerne vores opslag

• Siden følger lovgivningen om brugen af sociale medier – vær derfor opmærksom på at det du skriver ikke er injurierende, racistisk eller på anden vis i strid med loven

• Vær opmærksom på ikke at skrive personlige oplysninger om dig selv eller andre

• Kommercielle kommentarer og indlæg frabedes – siden er tænkt som en oplysende og interagerende platform udelukkende med skolen i centrum

Skulle det blive nødvendigt, sletter vi opslag og kommentarer samt blokerer personer, der ikke overholder reglerne.

Godkendt af skolebestyrelsen den 21. november 2017